Egyes boltláncok odáig is elmennek, hogy csak néhány boltjukban árazzák le a terméket, mert az árfigyelő így is a találati lista élére teszi őket. A többi üzletben viszont marad a magasabb ár, így ezekkel a termékekkel nem is találkozunk az akciós újságokban, híradásokban. Vagyis azt mondhatjuk, hogy az árfigyelőnek egy "kiskapuját" találták meg az üzletek, amivel gyakorlatilag a nagyságrendileg 60 termék esetében (amiket össze lehet hasonlítani) torz képet kaphatnak a vásárlók. Az összehasonlító eredmények akkor is a legalacsonyabb árú üzletláncként tüntetik fel az adott boltot, ha csak néhány boltjukban csökkentik az árat, mindössze annyi látható, hogy az adott láncnál "xxx Ft" helyett "xxx Ft-tól" érhető el az adott termék - írja a Portfolio.
Az, hogy egy adott termék a hozzánk legközelebbi boltban mennyibe kerül, csak több továbbkattintással derül ki, ezt viszont már a felhasználók java része nem teszi meg, ha az összehasonlított listát megkapta. Az árfigyelő tervezői minden bizonnyal azért sem gondoltak erre az anomáliára, mert az árfigyelő előtti időkben a termékek ára jellemzően nem tért el az egyes üzletekben. A Gazdasági Versenyhivatal (GVH) a lap megkeresésére közölte, hogy
az online Árfigyelő rendszerbe adatokat szolgáltató kiskereskedők egy része nem egységes, hanem boltonként eltérő árazást alkalmaz. Ez önmagában nem tiltott, ugyanakkor az Árfigyelőt létrehozó munkacsoport - elsősorban a vásárlói tájékoztatás erősítésével - dolgozik azon, hogy ez a gyakorlat semmilyen módon ne vezethesse félre, ne tévessze meg a fogyasztókat. A nemzeti versenyhatóság minden beérkező jelzést megvizsgál és szakmai egyeztetésre a jogalkotó felé továbbít. Egyetlen fogyasztói, vagy társszervi jelzést sem hagyunk figyelmen kívül. Célunk, hogy az online Árfigyelő használatával a vásárlók pénzt és időt spórolhassanak meg, illetve a rendszer a lehető legnagyobb mértékben járuljon hozzá az árak csökkentéséhez, ezáltal az élelmiszer-infláció letöréséhez.