A helyettes államtitkár a rendezvényen hangsúlyozta, hogy a gazdasági kapcsolatok ápolására és a magyar üzleti pozíciók erősítésére is egyaránt alkalmas ez a világvásár. Aláhúzta, komoly fórumot jelent a magyar termékek népszerűsítése szempontjából is, hiszen mintegy 1000 médiaképviselő van jelen 36 országból.
A magyar standok esztétikumát és egységességét erősítette a nemzeti trikolor, illetve, hogy szisztematikusan fellelhetőek voltak az országimázst építő autentikus magyar hagyományok is – emelte ki Tóth Katalin.
A magyar és nemzetközi bioágazat szereplőinek elkötelezettsége és együttműködési készsége kiváló lehetőségeket nyit meg az agrárium ezen szektora részére, növelve így a teljes gazdaság hatékonyságát és diverzifikációját- szögezte le a helyettes államtitkár.
A 16 magyar kiállító 100 m2-en, közel 500 terméket mutatott be. Többek között feldolgozott gabonatermékeket, gyógynövény szárítmányokat, bioborokat és biokozmetikumokat.
A biotermékek világvásárát minden évben megrendezik, nemcsak Németországban, de a világ más országaiban is, többek között az USA-ban, és Japánban. Az első kiállítást 1990-ben tartották 197 kiállítóval Ludwigshafenben. Nürnbergben 1999 óta tartják a rendezvényt, amely mellett 2007 óta párhuzamosan fut a Vivaness, a natúrkozmetikumok és wellness termékek legnagyobb eseménye.
Forrás: Vidékfejlesztési Minisztérium Sajtóirodája