Várhatóan májusban lép be az online élelmiszer-kiskereskedelmi piacra a SPAR, ezzel a GRoby, a Tesco, a CBA Príma és az Auchan példáját követi. Mint a Világgazdaság körképéből kiderült, mindegyik többcsatornás kereskedelmet épít azért, hogy a hagyományos vásárlás és az internetes rendelés során a vásárlók egységesen magas szintű szolgáltatást, széles választékot és kedvező árakat érhessenek el.
Míg a boltokban a napi friss termékek, a zöldség, a pékáru, a felvágott és a tejtermék beszerzése a meghatározó, addig az e-kereskedelemben egyelőre a nehéz, nagy mennyiségben szükséges termékek vannak többségben, az ásványvíz, üdítő, tartós tej, tisztítószer és papíráru.
Nagy Sándor, a GRoby online üzletágvezetője szerint az élelmiszerek online beszerzése iránti igény egyre inkább nő, de ahhoz, hogy a hazai 4 százalék körüli arány megközelítse a 10 százalék feletti uniós átlagot, több nagy szereplő, köztük a SPAR belépésére is szükség van. Az üzletágvezető kiemelte az új technológiák, megoldások megjelenését is, ilyenek a Franciaországban népszerű, autópálya melletti, hűtőládával felszerelt átvételi pontok vagy a Távol-Keleten terjedő, éjjel-nappal működő, automatizált okosáruházak.
Online kiszállításának 2013-as indulása óta a Tesco több mint húszmillió rendelést teljesített, ennek során mintegy 150 millió terméket juttatott el 500 ezer címre – összegezték a hipermarketnél. Az online vásárlás átlagos kosárértéke függ attól, hogy hét eleje vagy vége van, illetve a hónap elején vagy végén járunk. Az eddigi legkisebb rendelés négy Túró Rudi volt, a legnagyobb értéke pedig 400 ezer forint.
A GRobynál a forgalom harmadáért felel az online értékesítés: 30 ezer forint körül van az átlagos kosárérték, miközben a parkoló hiánya miatt nagybevásárlásra nem alkalmas hagyományos boltokban a többség 1500-4000 forintot költ.
Az Auchannál a webes költések átlagértéke a hipermarketes bevásárlások két-háromszorosa, a 22 ezer forintot is elérheti, a CBA Prímánál pedig legalább három-négyszeres a különbség.
A vásárlók három hétre előre is leadhatják rendelésüket a Tescónál reggel nyolc és este tíz óra közti kiszállítással. A szolgáltatás 107 településen érhető el: Budapest és vonzáskörzete mellett a Szeged–Hódmezővásárhely, Győr, Székesfehérvár–Veszprém–Siófok és Debrecen–Nyíregyháza térségekben. Az online elérhető több mint húszezer termékből főként asztali számítógépről válogatnak a vásárlók, az applikációt 10-12 százalék használja. Hangsúlyozták, hogy a Tesco nem webshop: ha az adott áru nem érhető el, helyettesítő terméket szállítanak.