2019. februárban az előző év azonos időszakához viszonyítva, naptárhatástól megtisztítva:
- Az országos kiskereskedelmi üzlethálózat, valamint a csomagküldő és internetes kiskereskedelem forgalmának volumene 8,4 százalékkal nőtt.
- Az élelmiszer- és élelmiszer jellegű vegyes kiskereskedelemben a forgalom volumene 4,8 százalékkal nőtt. Az élelmiszer-kiskereskedelem 77 százalékát adó élelmiszer jellegű vegyes üzletek értékesítési volumene 5,2 százalékkal, az élelmiszer-, ital-, dohányáru-szaküzleteké 3,4 százalékkal nőtt.
- A nem élelmiszer-kiskereskedelem forgalmának volumene összességében 10,8 százalékkal emelkedett. Növekedtek az eladások az iparcikk jellegű vegyes- (17 százalék), a textil-, ruházati és lábbeli- (14 százalék), bútor-, műszakicikk- (11 százalék), a használtcikk- (9,7 százalék), a könyv-, számítástechnika-, egyéb iparcikk- (6,1 százalék), valamint a gyógyszer-, gyógyászatitermék-, illatszerüzletekben (4,5 százalék).
- Az árucikkek széles körére kiterjedő, a kiskereskedelmi forgalomból 5 százalékkal részesedő csomagküldő és internetes kiskereskedelem volumene 20 százalékkal emelkedett, folytatva az évek óta tartó bővülést.
- Az üzemanyagtöltő állomások forgalmának volumene 13,8 százalékkal nőtt.
- A kiskereskedelmi adatokba nem tartozó gépjármű- és járműalkatrész-üzletek eladásai 13 százalékkal bővültek.
2019. februárban:
- Az országos kiskereskedelmi üzlethálózat, valamint a csomagküldő és internetes kiskereskedelem forgalma folyó áron 821 milliárd forint volt.
- Az országos kiskereskedelmi forgalom 47 százaléka az élelmiszer- és élelmiszer jellegű vegyes üzletekben, 36 százaléka a nem élelmiszer-kiskereskedelemben, 17 százaléka az üzemanyagtöltő állomások üzemanyag-forgalmában realizálódott.
2019. január-februárban az előző év azonos időszakához képest, naptárhatástól megtisztítva:
- A kiskereskedelmi üzletek forgalmának volumene 6,9 százalékkal emelkedett.
- Az élelmiszer- és élelmiszer jellegű vegyes kiskereskedelemben 4,4, a nem élelmiszer-kiskereskedelemben 8,5, az üzemanyag-kiskereskedelemben 10,4 százalékkal nőtt az értékesítés volumene.