A budapesti Novotel Hotelben tartotta meg évadnyitó kereskedelmi rendezvényét a Magyarországon 2008. január 1. óta mûködő Nufarm Hungária Kft. A vendégeket Salamon György, a Nufarm Hungária Kft. cégvezetője köszöntötte, majd röviden bemutatta az ausztrál székhelyû növényvédőszer-gyártó vállalatot és annak helyét a világ vezető gyártóinak sorában. Ismertette a magyar leányvállalat alapítása óta eltelt öt év legfontosabb eredményeit, és a számok tükrében vázolta fel a leányvállalat fejlődését. Az elmúlt években a Nufarm Hungária Kft. megnégyszerezte területi képviselőinek létszámát és megötszörözte forgalmazott termékeinek számát is, emellett közel két és félszeresére növelte éves árbevételét. Idén már 26 termék és kombináció szerepel a palettán, amit az intenzív termékengedélyeztetési munkának köszönhetően továbbiak követnek majd. Az AgroStratéga által tavaly nyáron végzett felmérés igazolta, hogy a Nufarm hazai leányvállalatának piaci bevezetése a termelők körében is sikeres volt. A növénytermesztéssel foglalkozók körében a Nufarm márka spontán ismertsége elérte a megcélzott szintet, mellyel a cég felzárkózott versenytársai közé. Sőt, több hasonló méretû növényvédőszer-gyártót sikerült megelőznie, melyek régebb óta mûködnek Magyarországon.
Salamon György, a Nufarm Hungária Kft. cégvezetője
A cégvezető ezt követően a Nufarm globális terveibe avatta be a jelenlévőket. A gyártók rangsorában 8. helyen álló Nufarm továbbra is a világszerte legnagyobb és leggyorsabban növekvő szegmensre, a lejárt szabadalmú termékek körére fókuszál. Ebben a csoportban viszont nem az egyszerû termékmásolatok gyártására helyezik a hangsúlyt. A piaci pozíciót új hatóanyag- és termékkombinációk bevezetésével, új kijuttatás-technológiák kidolgozásával, valamint környezetkímélő formulációk és felhasználóbarát csomagolások fejlesztésével kívánják erősíteni. A környezetkímélő megoldásokra jó példa a Champ DP gombaölő szer formulációja, amelynek segítségével egy egyáltalán nem porzó szilárd rézkészítményt sikerült előállítani.
Az egyedi hatóanyag-kombinációk fejlesztését mutatja a Zeagran 340 SE, a Mystic Pro vagy a Kyleo. A termékkombinációk fejlesztését pedig a hazai kínálatban idén megjelenő, kalászos kultúrákban felhasználható Mezzo Forte Mystic és a továbbfejlesztett Pikk-Pakk Trio, illetve a már ismert Zeagran Nico N kukorica gyomirtó szer gyûjtőcsomag reprezentálja. A csomagolások tekintetében is újít a Nufarm. Ausztráliában már bevezették a QuikPour csomagolást, amely a felhasználók és a forgalmazók számára is megkönnyíti a csomagolóanyagok kezelését. A forradalmian új csomagolás tavaly megkapta a Technológiai Újításokért járó CITA díjat. A Nufarm a díj elnyerésével legalább ötéves elkötelezettséget vállalt a QuikPour csomagolás továbbfejlesztésére.
A Nufarm Limited és a Sumitomo Chemical Company stratégiai együttmûködésének köszönhetően a vállalatok 2010-ben közös fejlesztésekbe kezdtek. Ennek eredményeképpen új termékek megjelenése várható a hazai és a nemzetközi piacon egyaránt. A stratégiai együttmûködés egyik első jele a Sumi Alfa rovarölő szer volt, amely 2012-ben már a Nufarm Hungária Kft. termékkínálatában szerepelt. 2013-ban pedig egy új, kukoricában használható rovarölő talajfertőtlenítő granulátum, a klotianidin hatóanyag-tartalmú Cheyenne 1 G, és egy új atkaölő szer, a Zoom 11 SC forgalmazása veszi kezdetét.
A siker kulcsaként a cégvezető kiemelte, hogy az aktuális célokat mindig a vállalat piaci helyzetéhez igazították. A kezdetben glifozát hangsúlyos gyomirtószer-választékot a hazai leányvállalat megalapítása óta folyamatosan bővítették. A Nufarm Hungária Kft. napjainkra már közel 60 különféle termék és gyûjtőcsomag forgalomba hozatalához szükséges engedéllyel rendelkezik. A kínálat bővítése tovább folytatódik, így a már említett Cheyenne 1 G, Mezzo Forte Mystic és Pikk-Pakk Trio mellett további termékek értékesítése – pl. Amaline Flow, Nando 500 SC, Tandus 200, Zoom 11 SC – kezdődik meg 2013-ban.
A fejlesztési és engedélyezési munka mellett továbbra is nagy hangsúlyt kap a kommunikáció, azaz a szakmai információk eljuttatása az érintettekhez. Idén összesen 350 kommunikációs és PR-aktivitás megvalósítását tervezi a Nufarm. Ezek egyik eleme a már harmadik alkalommal kiadott Nufarmer Növényvédelmi Kézikönyv, amely egy összefoglaló szakmai kiadvány. Tucatnyi termék- és kultúraprospektus, összefoglaló termékkatalógus, rendszeresen megjelenő szakcikkek, továbbá hírlevelek tájékoztatják a nagykereskedőket és a termelőket az aktuális növényvédelmi problémákra javasolt Nufarm-megoldásokról. Idén negyedik évfolyamába lép az interneten elérhető Nufarmer Magazin, melyet a nagy érdeklődésre való tekintettel több nyomtatott különszám is kiegészít.
Salamon György tájékoztatója után Dr. Barna György, a Nufarm 100%-os tulajdonában lévő Nuseed üzletfejlesztési vezetője avatta be az új vetőmag üzletág felépítésébe és jövőbeli terveibe a meghívottakat.
A Nuseed elsősorban a CL- és SU-toleráns, illetve a napraforgó szádor és peronoszpóra rezisztens, valamint a magas olajsavtartalmú (HO), és a korai, extra korai napraforgóhibridek fejlesztésére koncentrál. A cég a napraforgó mellett cirok és canola (tavaszi repce) vetőmag értékesítésére fókuszál. A hazai tevékenység jelenleg a termékengedélyeztetésnél tart.
Dr. Kürti Sándor, a KÜRT Zrt. alapítója és elnöke a családi tulajdonú vállalkozások utódlásának buktatóiról és azok lehetséges megoldásairól beszélt. A Széchenyi-díjas, 2005-ben Év üzletembere díjat elnyert cégvezető személyes példáin keresztül avatta be a jelenlévőket saját dilemmáiba, döntéseinek hátterébe. Az agráriumban is egyre aktuálisabb kérdés fontosságát jól mutatta az előadást kísérő élénk érdeklődés, és a hivatalos program után kialakult fórumbeszélgetés.
-an-