Villám Ferenc munka- és célgép üzletág igazgató elmondta: a Kuhn kizárólagos forgalmazójaként a Multi Master ekecsalád gépei kiváló ár-érték arányban szerepelnek az IKR palettáján. A jól teljesítő ekék a magyar földeken kitûnő eredményeket produkálnak. A bemutatókon a gépek kukoricatarlón dolgoztak, és 7–8 km/h tempó mellett minden helyszínen tudták tartani a 30 cm-es mélységet kiváló leforgatással. A Multi Master ekék mechanikusan állítható csapos fogásszélesség szabályozással, szakító csavarral illetve toldható gerendellyel szerepelnek a kínálatban, és réselt kormánylemezzel is rendelhetők.
A Kuhn 3,2 m munkaszélességû BK szárzúzója a legnagyobb darabszámban eladott típust képviseli, többnyire kalapácsos késsel értékesítik, mert az a leginkább minőségi munkát végző gép napraforgó és kukoricatarló esetén.
Illés Zoltán New Holland üzletág igazgató az új kombájnokat bemutatva a középkategóriás paletta teljesen új fejlesztésû modelljét, az új CX családot ismertette, amelynek tagjai jelenleg négy modellben érhetők el: 5080 és 5090 ötládás illetve 6080 és 6090 a hatládás változatban – motorteljesítményben és magtartály méretben különbözve egymástól. A legnagyobb, 333 LE-s 6090-es gép 9300 literes magtartállyal rendelkezik. Mind a négy modellnél a teljesen új fejlesztésû négymotoros technológiát építették be, a maximális minőségû teljesítmény érdekében megkönnyítendő az átszerelést: az 5–6 órányi munkaigény az új technológiának köszönhetően 20–25 percre csökkent. A szekciós kosarakat elölről rendkívül gyorsan ki lehet cserélni, ezáltal búzában és árpában rendkívül jó teljesítmény érhető el, kukoricánál pedig tisztábban és szemtörés nélkül tud dolgozni a gép.
Külső megjelenésében a megszokott stílusjegyek jellemzik, kerekített dizájnnal. Kabinjában új, érintőképernyős, magyar menüvel ellátott monitor van, amelyről minden diagnosztika illetve paraméter beállítás elvégezhető. A kijelző 3 video bemenettel rendelkezik, az átkapcsolás így automatikussá válik. Nagyobb lett a magtartály, az ürítés teljesítménye több mint 50%-kal nőtt, ürítési sebessége 100 l/s – a nagy, prémium kategóriás kombájnok teljesítményét produkálva. Felső ürítő csigarendszere a magas építésû pótkocsikat is egyszerûen pakolja meg.
Az apróbb egyéb változtatások az automatizálást szolgálják, a kezelő munkájától független precíz feladat-végrehajtással. Talajkövető rendszere a hosszirányú emelkedő vagy lejtő függvényében állítja be az adapterek tarlónyomását, ezáltal végig azonos tarlómagasság érhető el, függetlenül a terepviszonyoktól. A szelelő fordulatszámát is automatikusan állítja be a gép – ez az újítás pedig még a konkurenciánál sem jelent meg. Lejtőn lefele menetben automatikusan növeli a szelelő fordulatszámát, emelkedőn felfelé pedig csökkenti, hogy a szemveszteség minél kevesebb legyen a rostán.
Az új Tier 4-es kategória a T8-as szériánál mutatkozik be először, ez a 250 LE feletti nagy traktorokat jelenti. A legújabb koncepciójú gépek a legnagyobb, 3,45 m-es tengelytávval rendelkeznek, amely a haladás irányában rendkívül jó stabilitást jelent, és a vonóerő leadási képessége is lényegesen jobb – nem jelentkezik a nagy terhelésre jellemző bepattogás.
Újdonság a Tier 4-es erőforrás: a motort úgy üzemelteti a gép, hogy az a legkevesebb üzemanyaggal a legnagyobb teljesítményt tudja leadni. A kipufogóból kijövő káros anyag pedig adalékanyaggal közömbösítve nitrogénre és vízre bontható. Az eddigi teszteredmények 10–12%-os üzemanyag-megtakarítást igazolnak.
Találkozzunk az AGROmashEXPO-n és Etyeken az AgrárgépShow-n!