A Magyarországon az egyik legelterjedtebb FENDTET, a 900-as szériát érintő újdonságok:
A mérnököknek elsősorban a motoron kellett módosítaniuk, ahhoz, hogy a Tier 4i normákat teljesítsék. A FENDT-nél megszokott, ha valamilyen új normát kell teljesíteni, akkor nemcsak a motort, hanem az egész traktort újragondolják, így volt ez már az SCR széria esetében is.
Az S4-es széria motorját érintő újítások:
A teljesítménykategóriák változatlanok maradtak, de a motor gyakorlatilag teljes áttervezésen esett át. Az egy turbófeltöltő helyett ma már kettőt használnak, egy alacsony nyomásút és egy magas nyomásút.
A robusztusság jegyében a dugattyúk már egy speciális acél öntvényből készülnek. A tisztább égést szolgálja az új üzemanyagellátó rendszer, ahol a két magas nyomású pumpa helyett már három van. Az AdBlue rendszer mellett ma már szükséges lett egy DPF szűrő is. Ez a részecskeszűrő passzív üzemű, a működéséhez nem szükséges további gázolaj. A regenerálását a gépkezelő háromszor, a terminálon keresztül végre tudja hajtani és további kétszer engedélyezi a rendszer, hogy a szervizes kollégák is regenerálhassák. Ezeknek a szűrőknek jóval nagyobb az élettartama, mint az aktív társaikénak, ahol a csere relatív gyakran indokolt. További innováció, hogy a nyomaték jelleggörbét „kiegyenesítették”. Ez azt a célt szolgálja, hogy a maximális nyomaték a motor maximális fordulatszámáig elérhető.
A traktor küllemét érte a legkevesebb változás. Új motorháztetőt terveztek és az 500-as, 700-as szériánál megismert, kereszt világítású tető munkalámpákat is megkapta. Így javítva az éjszakai munkavégzéskor a traktor előtti munkaterület beláthatóságát. A fülkében már több, a kezelőt szolgáló újdonságot találunk. Az azonnal látható változás az új terminál. Az úgy nevezett B2-es terminál felfüggesztése is megváltozott. Egy gömbön van rögzítve, így sokkal inkább testre szabhatóbb és a mozgatása is könnyebb. Az új, karcolásmentes üvegfelületnek köszönhetően az érintéseket is finomabban érzékeli. Ezeken túl a szoftverben is számos újdonsággal találjuk szembe magunkat. A motornál már említett DPF szűrő regenerálást a motorbeállítások menüben könnyen és egyszerűen, akár menet közben is végre tudjuk hajtani. Ebben a menüben megtalálható még a hűtőventilátor programozása is. Ennek köszönhetően kényelmesen beállítható ez a lefúvató rendszer. Praktikus funkció poros viszonyok között és bálázásnál is. Egyszerűen beállítható, hogy milyen gyakran és mennyi időre fordítsa át a ventilátorlapátokat. Ezek a beállítások menet közben szintén megváltoztathatók. A széria már az új 2.0-ás határterhelés szabályzóval szerelt, így tovább csökkent a 900-as széria fogyasztása az SCR-hez képest.
A hidraulikakörök menüjében is találunk újdonságot. Ilyen az automatikus, hidraulikusan kormányzott pótkocsi tengelyének vezérlése. Az új szoftvernek köszönhetően csak egyszer kell beállítani és onnantól a funkciók automatikusan működnek. Tolatásra lezár, nem kell a kezelőnek erre figyelnie, illetve előre menetben beállítható egy tetszőleges sebességtartomány, ahol a kormányzás működik. Ez hasznos lehet nagy sebességű vonulásnál, nem tud a pótkocsi kormányzás meglepetést okozni egy nyomvályúnál.
A fogyasztási adatoknál most már az AdBlue fogyasztás is nyomon követhető l/h-ban és l/ha-ban egyaránt.
A 900S4 szériában is elérhető már a VarioActive kormányzás. Ez a funkció az 500-as és 700-as szériákban mutatkozott be, a sikerre való tekintettel, úgy gondolták a nagyobb szériákban is beszerelik. Egy gombnyomásra megkönnyíti a kormányzást, a kerék jobb és bal végpontjai között, mindössze 2,5 kormányfordulat szükséges. Praktikus lehet a tábla végi fordulóknál, vagy olyan fordulásoknál, ahol fontos a gyors kormányozhatóság.
A traktorban az egyik legnagyobb innováció a VarioGrip keréknyomás állító rendszer. Ehhez egy nagyobb teljesítményű kompresszor került beépítésre és a kerékagy kiképzéseken változtattak. Így a levegő egy integrált rendszeren keresztül jut el a gumikhoz. Ennek köszönhetően sokat javíthatunk a fogyasztáson, a vonóerőn és a gumi élettartamán is, ha mindig a munkaviszonyoknak megfelelő beállításokat használjuk. A VarioGrip beállítására egy teljesen új menüpontot képeztek ki, ahol egyszerűen és logikusan állítható be az első és a hátsó gumik nyomása. Továbbá van egy gyors funkció is, ahol megadható egy üzemi nyomás és egy vonulási nyomás, így a kezelő egy gombnyomásra tudja változtatni az értékeket.
A terminált elhagyva, még egy hasznos innovációt találhatunk, ez az új 300°-ban törlő ablaktörlő, mely programozható. Szállítási körülmények között elegendő lehet a hagyományos 180°-ban törlő megoldás, viszont munkában nagyon praktikus a szélesebb spektrum, így a gépkezelő mindig rálát a munkaterületre.