Korábban 15 évig gépjárműjavítással foglalkozott, aztán úgy került kapcsolatba az agrárcéggel, hogy az akkori gépértékesítő munkatárs autóját szervizelte. Ő említette neki, hogy az orosházi területi központba keresnek mobil alkatrészértékesítőt. Megtetszett neki, ezért belevágott az új kihívásba.
Korábban Szegeden dolgoztam, nagy ügyfélkörrel és ismeretséggel. Rengeteg javító járt hozzám alkatrészért, illetve nagyon sok ember gépjárművét javítottam magam is. Ám az új feladat gondolata úgy feltüzelt, hogy váltottam. A munka egy része megegyezik az autójavításnál megszokott feladatokkal, de a mezőgazdasági gépek, a munkagépek teljesen újak voltak nekem – meséli Gábor. Hónapokig tartott, de mára úgy érzem, hogy sikerült felvennem a ritmust és megismerni az iparágat. Ugyan a munka rengeteg időt és energiát felemészt, és sosem lehet napi 8 óra alatt végezni, de nagyon élvezem. Az Agrotec-nél eddig eltöltött idő alatt az egyik legnagyobb öröm az volt, amikor az első néhány év után a környéket járva láttam munka közben azt a kombájnt vagy traktort, amihez én hordom az alkatrészeket. Mindannyiszor felemelő érzés. Egyébként a munkánk nem csak abban merül ki, hogy leszállítjuk a megrendelt alkatrészeket, hanem szakmai tanácsot is adunk a gazdáknak. Bemutatjuk, miből választhatnak, és elmondjuk nekik, hogy az adott géphez melyik a legmegfelelőbb választás.
A feladathoz sokrétű műszaki és mezőgazdasági ismeret szükséges, hogy minden helyzetben meg tudjuk oldani a gazdák problémáit, legyen szó akár kombájnról, erőgépről, munkagépről, vagy GPS helymeghatározó eszközről. Ehhez ismerni kell a gazdák igényeit, gépparkját, hogy milyen növényt termesztenek és még megannyi egyéb dolgot. Így tudjuk megtalálni a leginkább személyre szabott megoldást az adott helyzetben – mondja.
Az Agrotec területi központja Orosházán 2014 áprilisában nyitott meg, a mi épületrészünk júniusban lett kész, akkor költöztünk be, frissen belecsöppenve egy aratási szezonba. Nem volt kis feladat. Az első napokban azt éreztem, hogy sokan aszerint ítélik meg a márkát, hogy milyen a forgalmazó. Ezért hát először a márka iránti bizalmat kellett felépíteni az emberekben. Aztán létrejöttek az első üzleti kapcsolatok is, amiket azóta is mindig maximálisan, korrekt módon, tisztességgel igyekszem ápolni és fenntartani.
Arról, hogy mennyire számít, hogy kisebb, vagy nagyobb gazdaság képviselőjével kell kapcsolatot teremteni és tartani, Farsang Gábor azt mondta: a kisebb gazdálkodóknál közeli, személyes kapcsolatot kell kialakítani, a nagy cégeknél pedig abban hiszek, hogy elsőként azt a döntéshozó személyt érdemes megkeresni, akivel később kapcsolatban leszek. Szerintem a legelső benyomások rengeteget számítanak: hogy néz ki egy árajánlatod és mennyire vagy pontos, ha megrendelésre kerül a sor. Azonban sok esetben nyilván a személyes tapasztalat az, ami igazán fontos. Az orosházi területi központ vevőtalálkozóin például a gépértékesítők foglalkoznak azzal, hogy a gazdák körbejárhassák és kipróbálhassák az erő- és munkagépeket.
Ezeken kívül tavaly versenyeket rendeztünk a kombájnoknak, próbára tettük az aratási teljesítményüket, a tisztaságukat és a fogyasztásukat – meséli.
A szakember az agrárium egyik legfontosabb feladatáról, a generációváltásról is beszélt: a személyes tapasztalatom az, hogy az Y-Z generációs fiatalok attól függetlenül, hogy a szüleik korosztályánál sokkal tájékozottabbak, nyitottabbak a változásra és az új információkra, a fontos kérdésekben mégis nagy arányban a szülők döntenek. Nyilván ennek a döntésnek a hátterében az is húzódhat, hogy a szülőknek több évtizednyi olyan tapasztalatuk van, ami a 20-as, 30-as korosztálynak nem biztos. Az pedig ma már teljesen általános, hogy interneten keresztül, a közösségi média felületeit használva küldenek nekem árajánlatkéréseket. Ez viszont nem csak a fiatalabb gazdákra igaz, jó néhány idősebb termelő is küldött már képeket egy-egy olyan alkatrészről, amit vásárolni szeretne. A digitalizáció szerepe is nagyon fontos; úgy a mi régiónkban, mint egész Magyarországon.
Nincs mese, naprakésznek kell lenni, tudnunk és értelmeznünk kell a friss információkat.
A gazdák bármilyen kérdésére tudnunk kell válaszolni, és a helyszínen megmutatni nekik, mi, hogyan működik a gyakorlatban.
Csurja ZsoltA cikk szerzője: Csurja Zsolt