2024. december 26. csütörtök Karácsony, István

Az új CLAAS AXION 900 sorozat

Agro Napló
Erő, hatékonyság és kényelem – a CLAAS AXION 900 e három tulajdonságáról ismert 2011-es bevezetése óta. Mindamellett, hogy megfelel a Stage V kipufogógáz-kibocsátási normáknak, a CEMOS-ba – az első interaktív asszisztens rendszerbe – integrálja a gyári CTIC abroncsnyomás-szabályozó rendszert. Így sikerült a CLAAS mérnökeinek az új AXION 900-ban az erőt és az intelligenciát a legmagasabb szinten egyesíteniük.

Hatékony emissziószabályozás, állandó teljesítmény

Az AXION 900 és AXION 900 TERRA TRAC Stage V modelljei az FPT bevált, 8,7 literes Cursor 9 hathengeres motorját használják. Az emissziószabályozást egy SCRoF rendszer kezeli AdBlue befecskendezéssel, megnövelt szűrő- és reakciófelületekkel. A kipufogógáz visszavezetése továbbra sem szükséges. 1800 fordulat/perc sebességnél a motor modelltől függően maximum 325–445 LE teljesítményt nyújt. A bevált CLAAS alacsony fordulatszámú koncepcióval az 1600–1860 Nm csúcsnyomaték már 1400 fordulat/percnél elérhető. Mivel nincs boost rendszer, szükség esetén minden feladathoz teljes teljesítmény áll rendelkezésre. A megbízható és hatékony CMATIC fokozatmentes sebességváltó azt is biztosítja, hogy minden sebességnél elérhető legyen a maximális nyomaték. Az 50 vagy 40 km/h maximális sebességet 1470–1400 fordulat/perc értékkel lehet elérni, üzemanyag-takarékosan. Az alapjárati fordulatszám 650 fordulat/perc. A vezető három virtuális tartomány közül választhat a feladathoz.

Maximális tapadás kerekekkel és gumihevederrel is

Az AXION 900 sorozatot 2017 óta maximum 44 colos hátsó kerekekkel szerelik. A hosszú, 3,15 m tengelytávval együtt ez mindig kiváló földi erőátvitelt eredményez. Ikerkerekek használata is lehetséges mind az első és hátsó tengelyeken. Újdonság a CTLA gumiabroncs-nyomásszabályozó rendszerek gyári szerelése. A 2800 l/perc levegőellátási sebességű CTIC egy kiegészítő kompresszor segítségével gyorsan állítja a gumiabroncs belső nyomását, hogy az maximálisan megfeleljen a traktornak, a vontatott munkagépnek és a talajviszonyoknak. A rendszer teljes mértékben ISOBUS-kompatibilis, ezért azt az AXION 900 CEBIS termináljába integrálták. Kívánt esetben az ISOBUS-os munkagépek az S10 terminálon keresztül vezérelhetők és felügyelhetők. A funkciógombok szabadon és egyedileg rendelhetők a traktor és a munkagép funkcióihoz.

Az 50/50 statikus súlyeloszlás és a 13 t terheletlen öntömeg eredményeként orrsúly továbbra is csak nehéz vontatási munkákhoz szükséges. A szállítási munkák során az AXION 900 mindig biztonságos vezetési élményt nyújt bármilyen terepen, még orr­súly nélkül is. A megengedett legnagyobb tömeg 18 t.

Az öt, kerekes géppel ellátott modellsorozatot a 2018-ban bemutatott AXION 930 TERRA TRAC és AXION 960 TERRA TRAC teszi teljessé, amelyek szintén megfelelnek a Stage V emissziós normáknak. Mint a világ első félhevederes járószerkezetű nagy traktorjai, mezőn, gyepen és úton is szépen haladnak, ötvözve a teljesen gumihevederes és a standard traktorok előnyeit. Az ebbe a teljesítményosztályba tartozó gumihevederes könnyű traktorok univerzális alkalmazási köre a nehéz és közepesen nehéz talajműveléstől, a vetőgéppel végzett munkákon és a rakodókocsival történő betakarításon át egészen a speciális alkalmazásokig terjed, például a hígtrágya-kijuttatásig. Kanyarodás során a hevederek hajtásába történő beavatkozásnak köszönhetően egyszerre válik lehetővé kis kanyarodási sugár, minimális talajnyírás mellett. 16,5 t önsúly mellett a legnagyobb megengedett össztömeg 22 t. Még akkor sem haladja meg a maximálisan megengedett 3 méteres szélességet, ha a legszélesebb 890 mm-es gumihevederrel van szerelve, így a vonulás is sokkal egyszerűbb.

Intelligencia és hatékonyság a CEMOS segítségével: itt a CTIC abroncsnyomás-szabályozás

Az AXION 900 sorozatú traktorok opcionálisan CEMOS-szal szerelhetők, melyet 2018-ban vezettek be. Ez az ARION 500, ARION 600 és AXION 800 sorozatok gépeibe is rendelhető. A CEMOS opcionálisan kapható minden CEBIS-szel felszerelt AXION 900 kerekes traktorhoz, és ez az első interaktív és önállóan tanuló vezetősegítő és gépoptimalizáló rendszer traktorokon, amely lehetővé teszi a hatékonyság jelentős javulását a traktor és a gép kézi beállításához képest. Gyakorlati tapasztalatok azt mutatják, hogy a dízelfogyasztás kétszámjegyű megtakarítást mutat, vagy azonos dízelfogyasztásnál hasonló nagyságrendű területnövekedés érhető el. Mindkét paraméter optimalizálása lehetséges. A CEMOS nem csak a vontatóspecifikus paramétereket vizsgálja – például a súlyolást és a motornyomást –, hanem a vontatott munkagépet is. Lehetőség van számos eketípus optimalizálására is, az ekeasszisztensben tárolt adatoknak köszönhetően.

A Stage V AXION 900 kerekes traktorok egyben az első traktorok, amelyek a CEMOS-t kombinálják a gyárilag felszerelt CTIC abroncsnyomás-szabályozó rendszerrel. Ez lehetővé teszi a belső gumiabroncs-nyomás intelligens és dinamikus beállítását munka közben, a már említett többi paraméter optimális összehangolásával és a vezetővel való interakcióval egyidejűleg. Ez teszi a CEMOS-t a jelenlegi legátfogóbb és leghatékonyabb folyamatoptimalizálóvá a szántóföldi traktorok világában.

Tekintse meg az alábbi VIDEÓT a CTIC abroncsnyomás-szabályozó rendszerről ide kattintva!

A CEMOS működtetése gyerekjáték, különösen azért, mert a rendszer aktívan kutatja a teljesítmény növelésének lehetőségeit, és rögtön továbbítja a javaslatokat a vezetőnek. A járművezető megerősítheti a javaslatokat, vagy visszautasíthatja a CEMOS tippjeit, és alternatív optimalizálási lehetőségeket kérhet.

A szokásos CEBIS berendezés tartalmazza a 12 hüvelykes, ISOBUS CEBIS terminált, nagy színkontraszttal és nyomógombos vagy érintőképernyős működtetéssel. Az S10 terminál opcionálisan hozzáadható a GPS PILOT, a változó alkalmazási sebesség, és a szakaszvezérlés funkcióinak támogatásához. A CEBIS-szel együtt akár 6 kamera is megjeleníthető egyszerre. A CEBIS és a CMOTION multifunkciós kar nélküli egyszerű CIS + konfigurációban az S10 terminál lehetővé teszi az ISOBUS-alkalmazásokat és a szakaszvezérlést is.

A kényelem is tovább nőtt

A négypontos fülkefelfüggesztésnek, az opcionálisan aktív és szellőztetett vezetőülésnek és az első tengely felfüggesztésének 90 mm-es rugóútja, valamint az automatikus terhelés- és fékkompenzációnak köszönhetően az AXION 900 a legmagasabb szintű kényelmet kínálja. A kormánykerék, a vezető és az oktató ülésének és kartámaszának bőrkárpitozásából álló új bőrcsomag prémium hangulatot áraszt magából, és fokozott kényelmet biztosít, különösen hosszú munkanapokon. A széles, ívelt hátsó ablak kiváló kilátást nyújt a vezetőnek a munkagépekre. A hátsó ablak opcionálisan színezett vagy fűthető.

Power Beyond üzemmód

A hátul 11 t teherbírású, elöl 5,0 vagy 6,5 t teherbírású AXION 900 továbbra is az egyik legerősebb súlyemelő a kategóriájában. Az opcionálisan kapható 220 l/min szállítási teljesítményű szivattyút a standard 150 l/min szállítási teljesítmény mellett most egy LS booster egészíti ki. Power Beyond üzemmódban ez biztosítja az áramlási sebesség még gyorsabb és pontosabb beállítását a melléklet követelményeinek megfelelően.

 

www.axial.hu

Címlapkép: Getty Images
NEKED AJÁNLJUK
Belehúztak a Fendt mérnökei

Belehúztak a Fendt mérnökei

Mintegy 450 újságíró részvételével rendezte meg az AGCO/Fendt csoport az őszi sajtótájékoztatóját, amelyen több fontos bejelentést is tettek. Bemutatt...

CÍMLAPRÓL AJÁNLJUK
KONFERENCIA
Agrárszektor Konferencia 2024
Decemberben ismét jön az egyik legnagyobb és legmeghatározóbb agrárszakmai esemény!
EZT OLVASTAD MÁR?