A 2019. március 5-8. között zajló, kizárólag szakmai látogatóknak szóló eseményen 14 magyar kiállító mutatkozik be, akik az ázsiai piacon népszerű és jól eladható termékekkel - liba- és kacsahús, likőrök, mézek, borkülönlegességek, fagyasztott élelmiszerek - várják az érdeklődőket. A tokiói seregszemle az ázsiai térség egyik legnagyobb élelmiszerágazati eseménye, amelyen 2018-ban 83 országból közel 3500 kiállító mutatta be termékeit a mintegy 73 ezer látogatónak.
Ondré Péter, az Agrármarketing Centrum ügyvezetője a megjelenésről elmondta: "Magyarország 2017 óta (amikor Japán volt az OMÉK díszvendége), 2 milliárd eurót is meghaladó kereskedelmi forgalmat bonyolított le Japánnal, amelynek növekedése prognosztizálható. Közép-Európából Magyarország exportál a legtöbbet a kelet-ázsiai országba, mára a Japánba exportáló magyar cégek száma közel 500-ra tehető. A Központi Statisztikai Hivatal által közölt adatok alapján a szigetország a 30 legjelentősebb export célországunk között szerepel 2010 óta.
Mivel Japánban a sertéshús fogyasztás mértéke fokozatosan növekedő tendenciát mutat, az afrikai sertéspestis miatti embargó feloldása jelentős lökést adna a magyar exportnak. Hasonlóan komoly előnyt jelenthet a magyar exportőrök számára a decemberben ratifikált EU-Japán gazdasági partnerségi megállapodás, amely csaknem 640 millió embert magában foglaló, nyitott kereskedelmi övezetet hoz létre, miközben felszámolja a kétoldalú árukereskedelemre kivetett vámokat és megnyitja a szolgáltatások, közbeszerzések piacát, a közös szabályrendszer és szabványok létrehozásával egyetemben."