Az árbevétel 1,4 százalékos organikus (vállalati akvizíciók és árfolyam-ingadozások hatásaitól megtisztított) növekedése az értékesítési volumen 2,0 százalékos csökkenésének és a 3,4 százalékos áremelésnek tulajdonítható. Az elemzők előzetesen nagyobb mértékű, 2,9 százalékos organikus bevételnövekedést vártak. A bevételbővülést visszafogta az észak-amerikai értékesítés kedvezőtlen alakulása. A csomagolt árucikkek iparága több mint két éve magasabb árakkal sújtja a vásárlókat, a COVID-19 világjárvány következményeiből kiinduló és az ukrajnai orosz invázió által tovább fokozódott inputköltség-emelkedésre hivatkozva.
Lassú évkezdésre számítottunk, azonban az értékesítési volumen fellendülését látjuk a második negyedévben
- kommentálta az eredményeket a vállalat vezetője, Mark Schneider. Az első negyedévben a termékkategóriák közül a Purina PetCare járult hozzá a legnagyobb mértékben az organikus növekedéshez, amelyet a Purina ONE, a Fancy Feast és a Friskies állateledel-márkák lendülete hajtott. Az édességek szegmensében az organikus növekedés százalékos mértéke közepes egyszámegyű volt, egyebek mellett a KitKat és a szezonális termékek iránti élénk keresletnek köszönhetően. A Nestlé jelentésében megerősítette, hogy az idei évre 4 százalékos organikus bevételnövekedést vár. A vállalat részvénye több mint 3 százalékos mínuszban állt csütörtökön 12.45 óra körül a zürichi tőzsdén.
A Nestlé több mint 30 éve van jelen Magyarországon, jelenleg a legnagyobb svájci befektető és munkáltató. Három gyárában, Szerencsen, Diósgyőrben és Bükön, illetve budapesti központjában több mint 2800 embert foglalkoztat. A cég a 2024. februárban bejelentett büki beruházásával együtt már 382 milliárd forintot meghaladó értékben fektetett be Magyarországon. A Nestlé Hungária beszállítóinak többsége magyar vállalkozás, amelyek évente összesen 54 milliárd forint értékben adnak el termékeket és szolgáltatásokat a Nestlé globális hálózatának.
Címlapkép forrása: MTI/Katona Tibor