..
2015-ben érkezik Európába a Bobcat motor
Új, Stage IIIB és Stage IV dízelmotor sorozatot jelentett be a Bobcat vállalat piacvezető kompakt rakodóihoz. A 2015-ben érkező erőforrások kifejezetten az európai piacra szánt gépekhez készülnek.
A Bobcat motorokhoz új tüzelőrendszert (ULPC - Ultra Low PM Combustion) fejlesztettek az EU Stage IIIB/Stage IV károsanyag-kibocsátási normák eléréséhez, DPF szűrő nélkül.
Az elkövetkező 12 hónapban a Bobcat tervei között szerepel több, az EU Stage IIIB/Stage IV károsanyag-kibocsátási normákat teljesítő motorral szerelt kompakt gép bemutatása Európában, valamint további szolgáltatások és megoldások bemutatása, amelyek az ügyfeleik további előnyeire vállnak.
A szigorú szabványokat teljesítő motorok megszületését a Bobcat, Doosan, valamint néhány vezető mérnöki tanácsadó és motortervező vállalt - úgy mint a Ricardo, FEV, stb. - együttműködése eredményezte .
Az újdonsült megoldás ötvözi a Doosan 50 évnyi motorgyártási tapasztalatát a Bobcat 50 évnyi kompakt eszköz gyártásával. Összességében a Dossan és partneri tapasztalatával a projektben résztvevők több mint 200 évet hasznosítanak a motorfejlesztés és a kompakt eszközök területén.
..
KRONE: továbbra is lendületben
A Krone Csoport az elmúlt üzleti évben több mint 1,6 milliárd eurós bevételre tett szert, mely 9%-kal több, mit az előző évi (kb. 1,5 milliárd euró). A Krone Csoport belföldi forgalma 5%-kal, 459 millió euróra nőtt az előző évhez képest, ugyanakkor az export 11%-os növekedésével 1 167 millió euró lett. A Krone forgalmának 28%-a (előző évben 29%-a) így Németországból, 72%-a pedig (előző évben 71%-a) exportból származik.
A Krone haszongépjármű-ágazatának forgalma szűk 17%-kal, 1,08 milliárdra emelkedett, így megerősítette pozícióját ezen a rendkívül erős versenypiacon. Továbbra is Németország maradt az elsődleges felvevő piaca, s innen származik a forgalom kb. 28%-a. A külföldi piacokról származó 20%-os forgalom 647 millió euróról 776 millió euróra emelkedett. A jelentősebb felvevő piacai: Skandinávia, a Baltikum és Kelet-Európa.
A mezőgazdasági ágazatban – négy olyan erős év után, amikor a Krone gép és alkatrész eladásból származó forgalma egyaránt óriási arányban növekedett – a 2013/2014-es évben a Krone piaca enyhén visszaesett. A mezőgazdasági ágazat forgalma így 548 millió euró volt (előző évben: 564 millió euró); ennek 28%-a német piacról, 33%-a a közép- és észak-európai piacokról, 14%-a a kelet-európai piacokról, 25%-a pedig a tengerentúli országokból származott.
A mérlegforduló napjáig a 316 millió eurós saját tőke szűk 354 millió euróra emelkedett, a saját tőkehányad 43,9%-ról 46,4%-ra nőtt. A Krone Csoport közép- és hosszú távú lekötött tartaléka 614 millió euró körüli. (Előző évben 584 millió euró volt.)
Befektetések, stratégiák, munkatársak
A Krone az elmúlt üzleti évben is tervszervezett befektetést a spellei székhelyen. A „Technológiai Centrum” megépítésével, a 2010-ben kezdődő „MBK 2015” akcióterv, melynek célja a gépgyártás folyamatának tartós szerkezeti átalakítása volt, tökéletesen megvalósult.
A haszongépjármű-ágazatban a beruházások az új Krone-trailer tengelyre, valamint az „All-in-Krone”-trailerekre történő átállásra fókuszálnak. Ezeknél a járműveknél minden elem olyan „Krone-márkás” termék, melyeket egy-egy Krone alkatrészszámmal is elláttak. Ez lehetővé teszi, hogy minden szervizzel, jótállással, illetve alkatrésszel kapcsolatos kérdés esetén a fuvarozó cégek rendelkezésére tudjanak állni. A Krone a szolgáltató szektorban is kiemelkedik, azzal, hogy a haszongépjármű ágazathoz egy teljesen új Online-Shop rendszert épített ki. Emellett az informatikai rendszer fejlesztésébe is befektetett, valamint a spellei és Werlte-i székhelyeken szakértőkből álló csapatokat alakított ki.
A világszerte jelenlevő Krone Konszern átlagos dolgozói létszáma (állandó dolgozói létszám) a 2013/2014-es üzleti évben elérte a 2614 főt. (Előző évben: 2406 fő). Ez a létszám tartalmazza a 203 tanulót is. Az alkalmazottak létszámát többek között a spellei mezőgazdasági gépgyártásban dolgozó alkalmi munkások létszáma is növeli.
„Az elmúlt üzleti év fárasztó, de ugyanakkor eredményes is volt.” – hívta fel a figyelmet a cég ügyvezetője, Bernard Krone. – „Amit vállaltunk azt teljesítettük, illetve a házi feladatainkat nagy alapossággal elvégeztük. Nem csak a gyártástechnológia területén tartozunk a vezető gyártó cégek közé, hanem kiemelkedőek vagyunk a gépeinket és járműveinket érintő komplett szolgáltatás terén is. Erre a szerény alapra a jövőben is tudunk építeni, a régi és új piacokon pedig tovább tudunk növekedni.”
...
Massey Fergusonnal a déli sarkon – 1958 után 2014-ben is!
1958 januárjában Sir Edmund Hillary volt az első ember, aki szárazföldi úton elérte a déli sarkot a legendás Scott kapitány féle 1912-es expedíció óta. Az új-zélandi hegymászót (aki egyébként ugyancsak az első ember volt, aki felért a Mont Everest csúcsára) 28 LE-s Massey Ferguson TE20 traktorok kísérték végig az 5.000 km-es túra során. Cikkünk ennek a majd 60 évvel ezelőtti expedíciónak, valamint a 2014-es „túrának” állít emléket.
Az 1958-as eredeti Antarctica út jelentőségét jelzi, hogy a nemzetközi sajtó „a világ utolsó igazi kalandútjának'” nevezte - emlékeztetve a majd kétszáz évig tartó nagy felfedezések korának végleges lezártára. A célja az expedíciónak a kutatások mellett az volt, hogy szárazföldön érjék el a déli sarkpontot a résztvevők.
A nemzetközi legénységből álló csapatnak - többségében angol, új-zélandi, ausztrál és dél-afrikai kalandorok - azonban szüksége volt helyszíni anyagmozgató és szállítógépekre egyaránt. A Massey Ferguson TE20-ra azért esett a választás, mert már volt sarkponti tapasztalata: 1954-ben egy expedíció során 565 üzemórát dolgozott a mínusz 10 fokban bármilyen meghibásodás nélkül. A kis „Fergie”-re nagy feladat várt négy évvel később is: 500 tonna rakományt, köztük ellátmányt kellett mozgatnia a hajótól egészen a 16 km-re lévő bázisállomásig. A gyártó kiszolgálva a gyors mozgatási igényeket 5 különlegesen felszerelt MF-et küldött az expedíció segítségére. A munkavégzés nem volt veszélytelen – a teherrel megnövekedett tömeg miatt többször megrepedt a jég a gépek alatt. Egyszer pedig csak a szerencsén múlt, hogy a traktor és kezelője nem esett be egy többszáz méter mély szakadékba.
A traktorokat speciálisan fel kellett készíteni a körülményekre. Először is teljes értékű járószerkezetet és egy kiegészítő hajtókereket kaptak a gépek. A „TE húszasok” így, ha könnyebb terep adódott és az időjárás engedte kereken gördültek, egyébként pedig láncból (nem gumi!) készült járószerkezeten közlekedtek. A helyszíni beszámolók szerint a traktorok képesek voltak akár 15%-os tükörjéggel borított emelkedőn is felmenni, ahol az emberek csak négykézláb csáklyákkal és szögekkel kivert bakancsban tudtak haladni. Továbbá a traktorok színét is pirosra festették a hóban való jobb láthatóság érdekében (eredetileg az MF színe szürke volt, csak a hatvanas évektől lettek pirosak a gépek). A motorerőt illetően 28 maximális lóerőt adott le az 1.9-es erőforrás. A traktor önsúlya 1.134 kg, míg tengelytávja 1.7 m volt. A szinkron nélküli váltó előre 4 fokozatot kapcsolt, míg hátrafelé egyet.
Sir Edmund Hillary a következőképpen vélekedett a Massey Ferguson traktorokról:
„ A Fergusonunk 5.000 km jégen, havon és szakadékokon keresztül hozott minket a dél sarkpontra, hogy maga is az első traktor legyen ezen a helyen. A Ferguson mérnökeinek és a gépek végtelen megbízhatóságának köszönhetően hibamentesen üzemeltek az egész expedíció alatt”.
Eredeti videó felvételek az 1958-as expedícióról:
Az idei évben a Massey Ferguson emlékezve a jeles expedícióra nekivág ugyanannak az 5.000 km-es útvonalnak egy 100 LE-s háromhengeres (!) MF 5610 traktorral.
A 3.3 l-es SISU motorral felszerelt traktorra a megbízhatósága, illetve az alacsony fogyasztása végett esett a választás. A Dyna-4 –es hajtóműnek a mínusz 30 fokos hidegben is üzembiztosan kell kapcsolnia a fokozatokat. A megterhelést tovább fokozza, hogy komoly átalakítás nélküli traktor vág neki a túrának. Nem lesz járószerkezet a gépre szerelve, a motor, váltó, hidraulika rendszer, alváz nem estek át erősítésen. A pilóták védelme érdekében azonban polikarbonátból készült ablakok és speciális kabinfűtő berendezés került beszerelésre. A Trellerborg a gumiabroncsokat is a körülményeknek megfelelően módosította: különleges körömkiképzés és akár 0.3 bár belsőnyomáson is ideálisan tapadó és kopó abroncsokat használ az MF 5610. Az erőgépet pusztán két terepjáró kíséri a kiszolgáló személyzettel. A traktor maga mögött húz egy 400 l-es külső üzemanyag ellátó rendszert, valamint további 2 darab 200 l-es hordót gázolajjal töltve a tankoláshoz.
...
Sajtóközlemény - TELEPHELYFEJLESZTÉS A "DORKER" KFT.-NÉL
A "DORKER" KFT. 55,96 millió forint uniós támogatást nyert a „Komplex vállalati technológiafejlesztés mikro-, kis- és középvállalkozások számára” című pályázati kiíráson. A 139,9 millió forintos összköltségvetésű beruházás során nem csak egy új Mezőgazdasági gépgyártó előkészítő műhelyt-raktárt építettek, hanem a műhelyt kiszolgáló eszközbeszerzésre is sor került.
A bajai székhelyű "DORKER" KFT 1992-ben alakult, 100%-ban magyar vállalkozás.
Mezőgazdasági gépalkatrészek forgalmazása a fő profilja.
A projekt egyik célja egy 21. századnak megfelelő színvonalú műhely- raktár kialakítása volt.
Így a szükséges engedélyeztetési eljárás után 6500 Baja Szegedi út 102. alatt 2014.04.14-el egy az elképzeléseknek megfelelő épület építésében fogtunk, melynek felépítése befejeződött 2014.11.20-án.
Időközben megvásárlásra került még a projektben betervezett JLG típusú teleszkópos rakodó, valamint egy Totyota BT STAXIO gyalogkíséretű targonca is. Ezen eszközök a megépített műhely-raktár napi műkelődése során felmerülő rakodási, áru mozgatási feladatok kiszolgálását segíti majd elő.
Az átadásra került raktár valamint a raktár kiszolgálását elősegítő eszközök hosszú távon segítik vállalkozásunk sikeres működését.
Kiadó: Dorker Kft.
...
Olvasta már?
- SIP fűkasza, rendképző bemutató az AGRÁRGÉPSHOW-n
- 750000 ZA-műtrágyaszóró az Amazonetől
- Kompakt Claas traktor
- Az Eurotier magyar szemmel