Gép-Mix – a gépvilág aktuális hírei egy helyen az Agro Napló ajánlásával – 2014 május

Agro Napló
XVI. CLAAS SZIMPÓZIUMIgazán nagyszerű tapasztalat a TerraMaxx magágykészítő kultivátorralMF 5600 – három hengerrel hódítÚj rekordot állított fel a Väderstad Tempo vetőgépTÖRTÉNELMI KÜLSŐ AVAGY HÓDÍT A RETRO GEHL

  

XVI. CLAAS SZIMPÓZIUM

Az új technológiák hatása az agrárgazdaságban dolgozó szakemberek szakmai kompetenciájára címmel került megrendezésre a XVI. CLAAS Szimpózium a gödöllői Szent István Egyetemen 2014. március 26-án.

Az idei szimpózium témái az új technológiák hatására épültek, amelyek az agrárgazdaságban dolgozó szakemberek szakmai kompetenciáira kívánták felhívni a résztvevők figyelmét. Jan-Hendrik Mohr, a CLAAS igazgatótanácsának tagja a modern mezőgazdaság követelményeiről beszélt a gépgyártás, a kereskedelem és a gazdálkodás területén; míg Torma Tamás, az AXIÁL Kft. Szervizüzletágának igazgatója azon ismeretekről beszélt, amelyekkel a korszerű mezőgazdasági gépek műszaki kiszolgálását végző szakembereknek rendelkeznie kell.

Prof. Dr. Szabó István, a SZIE Gépészmérnöki Karának dékánja az egyetem szerepének fontosságát emelte ki a K+F tevékenységben és az új technológiák oktatásában. Beszédet mondott még Csanádi Tamás, a CLAAS Hungária Kft. K+F vezetője, Stefan Schulte, a CLAAS Gyártási Rendszerek Fejlesztésének vezetője, Dr. Hartmut Matthes, a CLAAS Akadémia vezetője is. A rendezvényt Harsányi Zsolt, az AXIÁL Kft. tulajdonos-ügyvezetője zárta.

 Forrás: www.claas.hu 

Igazán nagyszerű tapasztalat a TerraMaxx magágykészítő kultivátorral

A legfontosabb előnyei a Vogel-Noot legújabb kultivátor fejlesztésének

  •      nagy területteljesítmény
  •      sokoldalú alkalmazhatóság
  •      könnyű vontathatóság
  •      energiatakarékos
  •      eltömődés-mentes

A TerraMaxx elérhető vontatott kivitelben 6,5 és 8 méteres munkaszélességben, 160 – 280 LE-s erőgépekhez.

A 70x12mm-es rugós kapák optimális elhelyezése a munkagép keretén kitűnő eredménnyel és könnyű vontathatósággal párosul. A munkagép felépítése minimális fordulókat kíván a táblavégeken.

 

Forras: www.vogel-noot.hu


  

MF 5600 – három hengerrel hódít

Az MF 5600-as sorozat négyhengeres modelljei mellett találhatunk a szériában háromhengeres verziókat is. A gyártó ezeket az erőgépeket elsősorban könnyű vagy kisebb területek szántóföldi munkáira, szállításra, valamint állattenyésztésbe ajánlja. Azonban három magyarországi gazdálkodónál láthattuk, hogy mennyire széleskörűen használhatók a háromhengeres, takarékos gépek. A tapasztalatok megosztására beszéljenek maguk a felhasználók:


Kristóf Gábor és Kristóf Ádám – 2 db MF 5609 – 90 LE – Balatonberény

A fő profilként szőlőtermesztésből és vegyes gazdálkodásból (búza,kukorica, őszi árpa) élő testvérpár a traktor beruházásnál szinte minden márkát megnézett. 100 LE-s erőgépet 12-től 17 millió Ft-ig kerestek és elsődleges szempont volt az ár/érték arány: egyszerűen az, hogy milyen gépet kapnak pénzükért. Azonban nem csak az árcédula számított, hanem a hosszú távú fenntartási költségek, a szervizhálózat és a minőség egyaránt. Éles versenyben esett választásuk a háromhengeres Massey Ferguson traktorokra, pedig minden vetélytársuk négy hengerrel volt szerelve.

„Első hallásra a SISU motor  végett jónak tűnt a traktor, de kételkedtem a három henger miatt. Az Agro-Alfa Kft-nél aztán megnéztük a gépet, beindítottuk és pozitívan csalódtam: ugyanolyan a hangja, járása mint a négyhengereseké. Kipróbálás után pedig tényleg ugyanazt tudja, mint egy négyhengeres 100 LE-s. Jól bizonyítja erejét, hogy kötött-vizes talajban is szántok vele háromfejes váltvaforgató ekével 25-27 cm mélyen és bírja a terhelést a gép. Onnan látom, hogy mennyire kötött a föld, hogy a pillanatnyi fogyasztás szántásnál 18.5 l/óra vagy csak 14.5 l/óra. A motornak ereje már 1.400 F/p-től van, de 1.950 fölé soha nem kell pörgetni. A fülke rettentően halk, mint egy személyautóé. A hengerűrtartalmat sem találom kevésnek, és látom, hogy más márkák is már jönnek ki a háromhengeres traktorokkal. De említhetném a személyautó iparban a BMW-t is. Öt év és minden erőgépgyártónak lesz ilyen traktora. Az MF5600 hátulját emelném még ki, látszik rajta, hogy erősebb gépekhez tervezték: minden masszív és robosztus, bírja a gyűrődést. A munkahengerek legalább 140 LE-s traktorhoz is elegendők lennének. A hidraulika mindent megemel. Sokat számít szántóföldön, hogy 50 mázsa a traktor súlya feltöltve és nagyon hosszú a tengelytávja. 

Munkaeszközök és feladatok, amire a háromhengeres traktort használják: 3 fejes váltvaforgató eke, vetőgép, kombinátor, vontatott tárcsa, műtrágyaszóró 2 db 700 l-es Big Bag zsákkal töltve, 2.000 l-es permetező, 2.6 m-es grubber.


Koczi Zoltán – Dombrád – MF 5610 – 100 LE

A Kocsi Zoltán által vezetett családi gazdaság fő tevékenységi köre a szántóföldi növénytermesztés mellett a dohány (30 ha-on) és gyümölcstermesztés (12 ha-on). Fiatal gazdálkodó révén nyitott volt mindig az újdonságokra és kereste a költségcsökkentő és hatékony megoldásokat. Az MF 5610 beszerzésekor olyan erőgépet keresett, ami prémium kategóriába tartozik, nagyon jól felszerelt és nem mellékesen jól néz ki. A Massey Ferguson 5610 elmondása szerint ideális választás volt: „rettentő kényelmes, a fülkében a kétéves kisfiam el tud aludni még teljes terhelés alatt járó motornál is. Az erőforrás elsőre meglepett, hogy háromhengeres, de az élet igazolta, hogy csak a tudat furcsa. Járása, ereje és alacsony tartományokban ébredő nyomatéka miatt teljesen egyenértékű a négyhengeres 100 LE-s társaival. Egy tényezőben azonban jóval kevesebb másoknál, ez pedig az üzemanyag felhasználás. Rettentően keveset fogyaszt a traktor, pedig szinte az összes szántóföldi és szállítási munkára használtuk már. Szezonban rengeteget közlekedünk, napi akár 150-200 km-t is. Itt az automatikus váltót (AutoDrive) csak beállítom, hogy milyen motorfordulatok között kapcsoljon és mind a 16 fokozatot magától „pakolja” a rendszer – ez rengeteg pénzt spórol nekünk és erőteljes a gép is.  Ezt a traktort ki kell próbálni, magáért beszél a teljesítménye. Például használjuk 3 fejes Lemken váltvaforgató ekével kötött földben és gond nélkül viszi. A lejtős orr elsőre furcsa volt, de nagyon hasznos munka közben. A tágas fülkéből előre mindent látni, nem zavar a hosszú motortér. A hidraulika minden olyan munkaeszközünket megemeli, amiket előtte egy négyhengeres géppel mozgattunk.  

Kocsi Úr továbbá kiemelte a Szentmihályi Gép Kft. hozzáértő, gyors és precíz szerviz szolgáltatásait.

Munkaeszközök és feladatok, amire a háromhengeres traktort használják: 3 fejes eke, 4 m-es kombinátor, szállítás, tárcsázás, vetés, öntözés, bakhátkészítés dohánynak.


Drenyószki Tamás – Nyíregyháza – MF 5610  – 100 LE

A 700 hektáros családi kézben lévő gazdaság változatos talajkörülményekkel rendelkezik (szikestől a homokig) és a tulajdonosok klasszikus szántóföldi növénytermesztésből keresik meg kenyerüket. A területek 90%-án őszi kalászosokat, kukoricát és napraforgót vetnek. Az 5610-es már a második MF a gazdaságban, az első egy 135 LE-s négyhengeres MF 5470-es volt, amellyel maximálisan meg voltak elégedve, csakúgy, mint a helyi kereskedő Agroker Holding Zrt-vel. Így a döntés is könnyen született meg a háromhengeres kistestvér mellett.

„Nyitott vagyok a fejlesztésekre, bár első hallásra nem bíztam a háromhengeresben. Szerencsére az élet igazolta, hogy alaptalanok voltak a félelmeim. Nagyon erős, nyomatékos és takarékos traktor az 5610-es, örülünk, hogy ezt választottuk. Az erőforrásról tudtuk, hogy nem új fejlesztés, hiszen a Massey Ferguson a nagy hathengerest (6.6 l-es SISU) „vágta” gyakorlatilag ketté. A SISU motorokban bízunk, csak jót hallani róluk. Jól eltalált ez a verzió is, ugyanis a teljes nyomaték már 1.400 f/p-től rendelkezésre áll és megvan a kellő erő is. A Dyna váltó hiba nélkül teszi feladatát, egyáltalán nem is hiányzik több fokozat, bőven elegendő a 16. Mi egy négyhengeres 110 LE-s gépet váltottunk ki ezzel a 100 lóerőssel és ugyanazt a teljesítményt tudja, csak jóval alacsonyabb fogyasztás mellett. Biztos vagyok benne, hogy minden lóerő leér a talajra, nem veszik el a hajtásláncban. Ez pedig nagyon hatékonnyá teszi a gépet. A SISU motorok nagyban is keveset fogyasztanak, de így három hengerrel igazán sokat spórolnak nekünk. Sokat segít a kényelmen a fülkerugózás- javaslom minden gazdatársamnak, hogy csak kényelmes traktort vegyen. Az erőgép elejét minden gond nélkül látom köszönhetően a csapott orrnak. Így mindig biztonságban tudok közlekedni. Az AutoDrive automatikus váltó pedig szállításban egy igazi áldás, hozzá sem kell érnünk a váltókarhoz, a gép csak kapcsolja a fokozatokat és nincs ezer euró a felára. Ez nagyon megéri!”

Munkaeszközök és feladatok, amire a háromhengeres traktort használják: 3.5 m-es nehéztárcsa, kisebb parcellákon háromfejes eke, permetezés, szállítás.

 Forrás: www.austrodiesel.hu

 

Új rekordot állított fel a Väderstad Tempo vetőgép

Idén április 4-én, egy 24 órás vetési teszten, a Tempo R 12 típusú vetőgép 306 ha napraforgót vetett el átlag 19 km/h sebességgel. A vetési tesztet Bulgáriában, Pleven közelében szervezték, közösen az ottani Väderstad importőrrel, a Titan Machinery-vel.


“Mindez újra a Tempo vetőgép egyedülálló képességét bizonyította, mely szerint messze átlag feletti vetési sebességgel és rendkívüli precizitással képes dolgozni”, mondja Lars Thylén, termékfelelős.


A rekordkísérlet április 3-án 13.45-kor indult. 4 gépkezelő, összesen 306 ha területet vetett el napraforgóval. Minden gyakorló gazda tudja, hogy a vetőgépek beállítása több körültekintést igényel napraforgó vetése során, így a 19 km/h-ás átlagsebesség ámulatba ejtő eredmény.


A terület vetésekor alkalmazott hektáronkénti tőszám 62 500 volt, a vetési mélység pedig 5 cm. ”Igazán büszke vagyok a helyi kollégákra, akik nélkül lehetetlen lett volna ezt a rekordot beállítani, valamint mindazokra, akik a vetőgép fejlesztési munkáiban részt vesznek”, mondja Lars Thylén.


A Väderstad és a Titan Machinery csapata az új rekordot ünneplik. 

Nézzék meg videónkat a vetési tesztről:

 

Forrás: http://www.vaderstad.com

Új gyártócsarnok átadása

A Väderstad egy új, 780 m2-es gyártócsarnokot helyezett üzembe. Az új csarnok duplájára növeli a kutatási és fejlesztési csoport használatában lévő részleget, ahol ezután akár 6-7 prototípus gép is készülhet egy időben. 


A kísérleti csarnokot idén februárban helyezték üzembe.

„Kinőttük az eddig használt kísérleti csarnokot, mivel számos új fejlesztési projekt indult mostanában és ráadásul a gépek is nagyobbak lettek”, magyarázza Roger Larsson, az építkezésekért felelős szakember.


Roger Larsson a megnyitón

„Az új csarnoknak köszönhetően akár 6-7 prototípus gép is készülhet egy időben”, teszi hozzá Roger Larsson

„Az új gépek és új koncepciók fejlesztése a gyár szívügyének tekinthető. Megnyugvással tölt el, ha látom, hogy a gyártmányfejlesztés háttere bővül”, mondja Crister Stark, az igazgatótanács elnöke.

Forrás: http://www.vaderstad.com

http://www.challenger-ag.com/EMEA/int-en/newspress/3355.htm

TÖRTÉNELMI KÜLSŐ AVAGY HÓDÍT A RETRO GEHL

A tavalyi évben ünnepelte a Gehl vállalat a csúszókormányzású rakodógyártás 40 éves jubileumát, amelynek alkalmából egy Gehl R190-es típus egyedi festést kapott. A retro jószág több kiállításon is nagy érdeklődésnek örvendett.

A Gehl vállalat története ugyan egy kis kovácsüzemben kezdődik 1859-ben, de a csúszókormányzású rakodógyártást csak 1973-ban kezdték meg. Ennek hatására a gépek népszerűsége nemcsak a mezőgazdasági piacon, hanem az építőiparban is erőteljes növekedésnek indult. Mára a Gehl vállalat az egyik legismertebb, jó hírnévnek örvendő gyártó, a csúszókormányzású rakodók piacán. A Gehl család pedig immáron harmadik generációja irányítja a céget, amelynek egyik központja az alapítás helyszínén, a 28 ezer fős West Bend-ben található.


A harmadik Gehl-generáció, William D. Gehl személyében 1992-ben vette át a cég vezetését. Irányítása alatt a vállalat termelése diverzifikálódott, nemcsak a gépeket figyelembe véve, hanem földrajzi értelemben is. Köszönhetően a Gehl-dolgozók erőfeszítéseinek, a 21. századra teljesült William Gehl nagy álma, nevezetesen kialakult a világméretű Gehl-értékesítői hálózat.

Napjainkban a Gehl vállalat világszinten is az egyik legismertebb és az egyik legkiterjedtebb termékvonallal rendelkező gyártó a kompakt rakodók piacán. A Gehl fontosnak tartja, hogy gépeinek megjelenését, műszaki tartalmát mindig az aktuális vevői igényekhez igazítsa. Ennek egyik példája a mostanában, a cég alapításának helyén, West Bend-ben (Wisconsin) létesülő új kutató- és fejlesztési központ. A központ fő feladata a legújabb technológiák szerinti, innovatív kompakt gépek kifejlesztése. A központ egyik büszkesége az a minősített „hangterem”, amely segítségével a gépek hangerejét tesztelhetik, ezen kívül a terem a gépek minősítésére is alkalmas. Szintén a központban kap helyet az a teszt-terem is, amely a gépek 24 órás vizsgálatát teszi lehetővé, elősegítve ezáltal a teljesítmény és a megbízhatóság növelését, fejlesztését.

A folyamatos fejlesztések mellett a tavaly őszén ünnepelt 40 éves évforduló alkalmából egy Gehl R190-es típusú rakodót egyedi festéssel láttak el. Ez a festés hű mása az 1973-ban piacra dobott típus festésének. A történelmi Gehl gép 2014-ben több tengerentúli kiállításon is feltűnt, reméljük Európába is eljut a retro masina.

„A technológiai változások és a folyton fejlődő gépek ellenére a Gehl hű maradt a gyökereihez: az eredetiséghez, az innovativitáshoz és a megbízhatósághoz.”

William Gehl

Forrás. www.axial.hu

Olvasta már?

 

Címlapkép: Getty Images
NEKED AJÁNLJUK
Íme a 2021-es év traktorai!

Íme a 2021-es év traktorai!

Idén először teljesen az online térbe költözött az Év Traktora díjak átadása. A december 18-i eseményen a Massey Ferguson, a Valtra, a Fendt, és a CLA...

Ezek a legjobb magyar mezőgépek 2020-ban

Ezek a legjobb magyar mezőgépek 2020-ban

Január 24-én, pénteken tartották meg a Mezőgépgyártásunk sikeres korszakai és jövőbeni esélyei című konferenciát az AGROmashEXPO rendezvényen. A Gépip...

CÍMLAPRÓL AJÁNLJUK
KONFERENCIA
Agrárszektor Konferencia 2024
Decemberben ismét jön az egyik legnagyobb és legmeghatározóbb agrárszakmai esemény!
EZT OLVASTAD MÁR?